مهم ترین خدمات ارائه شده توسط آژانس مسافرتی الکترونیک
ا شکال مختلف حمل و نقل (زمینی، هوایی، آبی، ریلی و…) ...
تنظیم برنامه و تور، برنامه ریزی سفرهای فردی و تورهای مسافرتی هماهنگی و رزرو اقامتگاه های تفریحی، هتل ها، مهمان پذیرها و… ارائه خدمات در زمینه گردشگری و بازدید از مناطق پرجاذبه و توریستی و تورهای فرهنگی و موسیقینقش آژانس های مسافرتی چیست؟
امروزه مسافرت کردن یکی از بخش های ضروری زندگی مردم در اکثر نقاط دنیا به شمار می آید. صنعت مسافرت و گردشگری که یکی از بزرگترین و پولسازترین تجارت های دنیاست، یکی از بخش های مهم تجارت الکترونیک را به خود اختصاص می دهد. ابزارهای آژانس مسافرتی الکترونیک امکان بر قراری ارتباط راحت و کم هزینه را با مشتریان فراهم می کنند به فعالیت بخش های مختلف در صنعت مسافرت سرعت و سهولت می بخشند.
برای درک بهتر اهمیت ابزارهای آژانس مسافرتی الکترونیک، ابتدا لازم است نقش این آژانس ها به روشنی توضیح داده شود. همیشه برای آن که خدمات ارائه دهندگان اصلی خدماتی نظیر هتل ها و خطوط هوایی و زمینی به شکل بهتری به مشتریان عرضه شود، نیاز به واسطه است. واسطه این نقش را دارد که با جمع آوری و ساماندهی اطلاعات و دسته بندی خدمات و پاسخگویی مناسب، کار را برای هر دو طرف آسان تر کند. این همان نقش آژانس های مسافرتی است.
آژانس های مسافرتی واسطه ای هستند بین مشتریان و مسافران، و خدماتی که برای مسافران ارائه می شود؛ مانند هتل ها و خطوط حمل و نقل مختلف. آژانس های مسافرتی با خدمات خود هم سفر را برای مسافران و گردشگران آسان می کنند و هم ارائه دهندگان عمده خدمات گردشگری را در ارائه خدمات بهتر یاری می کنند.

مهم ترین خدمات ارائه شده توسط آژانس مسافرتی الکترونیک
به طور کلی یک آژانس مسافرتی در زمینه جمع آوری و سازماندهی اطلاعات، توزیع، رزرواسیون و ارائه خدمات نقش دارد. از جمله مهم ترین خدمات ارائه شده توسط آژانس های مسافرتی عبارتند از: اشکال مختلف حمل و نقل (زمینی، هوایی، آبی، ریلی و…) برای مسافرت های داخلی و خارجی تنظیم برنامه و تور، برنامه ریزی سفرهای فردی و تورهای مسافرتی هماهنگی و رزرو اقامتگاه های تفریحی، هتل ها، مهمان پذیرها و… ارائه خدمات در زمینه گردشگری و بازدید از مناطق پرجاذبه و توریستی و تورهای فرهنگی و موسیقی راهنمایی و برقراری امکان حمل و نقل در محل گردشگری برای مسافران تهیه و تامین بیمه برای مسافرت، تبدیلات و مبادلات ارزی، صدور ویزا برای مسافران و… ارائه خدمات مشاوره ای در رابطه با مسافرت و گردشگری و راهنمایی مشتریان جهت دریافت بهترین خدمات ممکن از سوی هتل ها، تورها و…

آژانس های مسافرتی و اینترنت
در گذشته اصلی ترین مسیر برای فروش آژانس های مسافرتی و ارائه خدمات گردشگری حضور در محل آژانس های به صورت حضوری بود. مشتریان و مسافران ضمن مراجعه به این محل ها، درباره سفر و مقصد خود اطلاعات لازم را به دست می آوردند و نسبت به خرید بلیت و تور و رزرو هتل اقدام می کردند. اما با ظهور اینترنت و امکاناتی که به همراه داشت، مسیرهای فروش آژانس های مسافرتی به شدت تحت تاثیر قرار گرفتند.
اینترنت بر ابزارهای آژانس های مسافرتی تاثیر بسیاری مهمی گذاشته است. امروزه دیگر نیازی به حضور فیزیکی در محل آژانس نیست؛ بلکه مشتریان می توانند مقصد خود را در اینترنت جستجو کنند و درباره آن هر گونه اطلاعاتی که می خواهند به دست آورند. پس از آن نیز می توانند از طریق اینترنت بلیت خطوط حمل و نقل مختلف، هتل و تورهای مورد نظر خود را رزرو کنند. اینترنت با تاثیر شگرفی که بر ابزارهای آژانس مسافرتی الکترونیک گذاشته باعث شده تا شکل سنتی ارائه این خدمات به شکل چشمگیری کاهش یابد.